Page 101 - ENSEÑANZA DE INGLÉS EN ESCUELAS PRIMARIAS PÚBLICAS
P. 101
Davies, P. (2009). “Strategic Management of ELT in Public DIRECCIÓN GENERAL DE INVESTIGACIÓN Y POSGRADO
Educational Systems: Trying to Reduce Failure, In- Libro Digital Universitario 2014 101
crease Success”, en: TESL-EJ, V.13.N.3, pp.1-22.
http://tesl-ej.org/pdf/ej51/a2.pdf.
Davis, P. (2004). Estudio de Investigación Enseñanza del Maddin, E.A. (2002). Factors that Affect Technology Inte-
Idioma Inglés en Escuelas Primarias Públicas de gration in Elementary Instruction. Tesis Doctoral sin
México. México: British Council. Publicación, University of Cincinnatti, Estados Uni-
Dietrich, S.E. (2007). “Professional Development and English dos de Norteamérica.
Language Teaching in Tamaulipas: Describing the Met, M., y Rhodes, N. (1990). “Priority: Instruction. Ele-
Training and Challenges of Two Groups of Teachers”. mentary School Foreign Language Instruction: Prio-
MEXTESOL Journal 31/2, 31-36. rities for the 1990s”. Foreign Language Annals, 25,
Dupuis, et al. (2003). Facing the Future Language Educa- 433-443.
tors Across Europe. Face à L’Avenir. Les Enseig- Montalvo, E. (2010). La enseñanza del Inglés en las Prima-
nants en Langues à travers L’Europe. Council of rias en la Zona Maya. Texto Digital sin Publicar
Europe Publishing. Elaborado como Parte del Proyecto Nacional para
Fullan, M. (1991). Technology and the Problem of Change. Caracterizar la Enseñanza del Inglés en Escuelas
Disponible en: http://michaelfullan.com Primarias Públicas.
Fullan, M. G. (1999). Change Forces: The Sequel. Philadel- Nunan, D. (2003). “The Impact of English as a Global Lan-
phia, PA: Falmer Press. guage on Educational Policies and Practices in the
Fullan, M. (2001). The New Meaning of Educational Chan- Asia-PacificRegion”.TESOL Quarterly, 37(4), 589-
ge. Nueva York: Teacher Collage Press. 613.
Fullan, M. (2008). The Six Secrets of Change. San Francisco: Perales, M.; Reyes, M.R. y Murrieta, G. (2012). “The English
Jossey-Bass. Hargreaves, A. (2002).“Sustainability in Public Elementary Schools Program of a Mexican
of Educational Change: The Role of Social Geogra- State: A Critical, Exploratory Study”. Current Issues
phies”, Journal of Educational Change, vol. 3 (3-4), in Language Planning. Vol.6, n.12.
pp. 189-214. Porter, L. (2003). La universidad de Papel. México, CEIICH-
Hayer, D. (2007). “English Language Teaching and Systemic UNAM.
Change at the Primary Level: Issues in Innovation”. Secretaría de Educación Pública (2010). Programa Nacional
In Powell-Davies, P. (ed) Primary Innovations. Se- de Inglés en Educación Básica. Disponible en http://
lected Papers from the Regional Seminar, Hanoi, pnieb.net/documentos/index.html
March 2007. Hanoi: British Council.
Hernández, S.R. (2006). Metodología de la Investigación.
Editorial McGRAW- HILL. México.
Kizildag, A. (2009). “Teaching English in Turkey: Dialogues
with Teachers About the Challenges in Public Pri-
mary Schools”. International Electronic Journal of
Elementary Education, 1(3), 1-14.
Universidad Autónoma de Chiapas